Rekomendacje

 In

Problem niepełnosprawności jest bardzo często pomijany w procesie edukacji a dzieci nie wiedząc, jak zachowywać się wobec niepełnosprawnych rówieśników, często dyskryminują ich i wyrażają brak akceptacji.
Jako pedagog nauczania początkowego z dwudziestoletnim doświadczeniem, i dyplomowany oligofrenopedagog widzę ogromną potrzebę podejmowania inicjatyw, które nauczą dzieci tolerancji, otwartości i szacunku wobec niepełnosprawnych kolegów i koleżanek. Z doświadczenia zawodowego wiem, że problem wykluczenia w środowisku rówieśników jest dla niepełnosprawnych dzieci często równie dotkliwy, co sama niepełnosprawność.
Dlatego trzeba podejmować działania, które nauczą najmłodszych mądrej postawy wobec niepełnosprawnych. W mojej ocenie narzędzia dobrane przez Fundację VERBA (zarówno cykl publikacji, jak i wydarzenia, które mają być organizowane) mogą przynieść realne i mierzalne skutki. Będą cenną inicjatywą zarówno dla dzieci niepełnosprawnych, jak i ich zdrowych rówieśników.

Leokadia Kaleta,
pedagog nauczania początkowego, dyplomowany oligofrenopedagog