Fundacja Verba
Fundacja Verba

Niezwykłe spotkania „Fundacja PZU”

Projekt Niezwykłe spotkania realizowany jest w oparciu o autorski scenariusz i własne materiały edukacyjne przygotowane w zespole psychologów i pedagogów.

Kolorowanki Fundacji VERBA

Kolorowanki

Niezwykłe kolorowanki to zbiór obrazków przedstawiających wesołych i aktywnych bohaterów. Malowanki zostały wzbogacone o krótkie i mądre wierszyki wpadające w ucho maluchom. Kolorowanki mają za zadanie uczyć dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym akceptacji, szacunku i otwartości.

Niezwykły przewodnik

Niezwykły przewodnik

Jak zacząć rozmowę z dzieckiem dotyczącą niepełnosprawności? Zwykle pierwsze pytania ze strony najmłodszych padają w momencie spotkania z osobą niepełnosprawną. Czasami rodzice obawiają się reakcji dziecka i pojawiających się pytań. Niezwykły przewodnik pomoże rodzicom w rozmowie ze swoimi pociechami i zaspokoi ciekawość maluchów.

Bajki - Fundacja VERBA

Bajki

„Leon i jego nie-zwykłe spotkania” – Wyprawa na zamek, Wycieczka do jaskini, Noc w namiocie

Tytułowym bohaterem opowiadań jest Leon – wesoły, otwarty i odważny chłopiec, który uwielbia przygody. Lubi się śmiać i rozwiązywać zagadki. Ma też ważną cechę: chce pomagać innym. To czyni go kimś wyjątkowym. Najbliższymi przyjaciółmi Leona są Maks i Lenka. Nasi bohaterowie w czasie wspólnych przygód przeżyją dużo niezwykłych spotkań i pokażą nam, że świat jest pełen wyjątkowych ludzi. Czy wózek inwalidzki nie przeszkodzi im w poszukiwaniu skarbu? Czy odkryją tajemnicę magicznego języka – języka migowego? Czy przekonają się, że widzieć można nie tylko oczami ale i sercem…?

Gry - Fundacja VERBA

Gry

Memory to znana i lubiana przez dzieci gra ucząca koncentracji i zapamiętywania. Fundacja przygotowała karty przedstawiające niezwykłych bohaterów z niepełnosprawnością. Nauka nie musi być trudna! Opracowane przez Fundację VERBA puzzle to dowód, że nauka otwartości i szacunku może odbywać się przy okazji świetnej zabawy całej rodziny lub grupy dzieci.

Łamigłówki - Fundacja VERBA

Łamigłówki

Wszystkie dzieci uwielbiają łamigłówki. Dlatego Fundacja VERBA przygotowała wyjątkowe zagadki, w których pojawią się także bohaterowie z niepełnosprawnością. Pokażmy dzieciom różnorodność otaczającego nas świata. Kto okaże się mistrzem łamigłówek? Życzymy powodzenia!

Niezwykłe spotkania „Fundacja TESCO dzieciom”

W Polsce dynamicznie rozwija się obszar edukacji związanej z tematem niepełnosprawności. Wiele organizacji zajmuje się pomocą osobom niepełnosprawnym w zdobyciu wykształcenia, pracy, specjalistycznego sprzętu czy możliwości rehabilitacji. Realizowane są projekty służące uświadamianiu zdrowym członkom społeczeństwa m.in.: czym jest niepełnosprawność, co może wpływać na poprawę jakości życia osób z ograniczeniami zdrowotnym i jakie działania służą integracji społecznej. Wymienione działania skierowane są przede wszystkim do osób dorosłych. Brakuje projektów oswajających dzieci z tematem niepełnosprawności i mówiących w przystępny sposób o różnorodności społeczeństwa. Kształtowanie świadomości społecznej u dzieci jest elementem niezwykle ważnym w ich rozwoju o czym przekonują liczne projekty realizowane w krajach rozwiniętych – przede wszystkim USA, Kanadzie i krajach Europy Zachodniej.

Fundacja VERBA wraz z Katedrą Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego przeprowadziła badanie wśród rodziców, które dotyczyło ich gotowości do rozmów z dziećmi na tematy powszechnie uznawane za trudne. Wyniki badania ujawniły, że rodzice chcą rozmawiać z dziećmi na temat niepełnosprawności, ale nie dysponują narzędziami, materiałami, które takie rozmowy mogłyby ułatwić. W odpowiedzi na te potrzeby fundacja opracowała komplet materiałów edukacyjnych oraz scenariusz warsztatów pt. „Niezwykłe spotkania“.

Nadrzędnym celem warsztatów jest przybliżenie dzieciom zagadnień związanych z różnorodnością społeczeństwa i rozwój ich świadomości społecznej. Taka edukacja służy dzieciom i całemu społeczeństwu: dzięki temu możliwe jest wychowanie nowego pokolenia w duchu otwartości, szacunku dla drugiego człowieka oraz świadomości i wrażliwości społecznej. Tym samym projekt przeciwdziała wykluczaniu, piętnowaniu i stygmatyzacji osób „wyróżniających się”. Psychologowie i pedagodzy są zgodni, że takie działania przynoszą długotrwałe rezultaty dla społeczności lokalnych i całego społeczeństwa.

Elementarz finansowy „Fundacja Banku Millenium”

Z badania „Diagnoza wiedzy i świadomości ekonomicznej dzieci i młodzieży w Polsce” [1] wynika, że przedszkole i szkoła są często miejscem pierwszych refleksji ekonomicznych. Prowadzone na świecie od kilkudziesięciu lat badania na temat socjalizacji ekonomicznej potwierdzają tezę, że edukacja finansowa dzieci powinna rozpoczynać się już na poziomie przedszkolnym. Zarówno realizowane w latach 50 analizy amerykańskiego socjologa Anselma Straussa, jak i te z lat 80, autorstwa włoskich psycholożek Anny Emilii Berti i Anny Silvia Bombi wskazują, że znajomość monet, rozumienie wartości pieniądza oraz pojęcie zysku nabywane są przez dzieci stopniowo. Stwierdzono, że maluchy w wieku przedszkolnym w ogóle nie rozumieją pojęcia pieniądza, a 5 – 6 latki traktują zakupy jako rytuał nie rozumiejąc, że to wymiana towaru za pieniądze. Z badań przeprowadzonych w Polsce [2] wynika, że dzieci, które dostają kieszonkowe i w związku z tym mają swoje własne, pierwsze doświadczenia z gospodarowaniem pieniędzmi, szybciej przyswajają i rozumieją pojęcia ekonomiczne oraz zasady związane z wymianą pieniędzy.

– Edukacja finansowa jest wciąż obszarem pomijanym w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W rzeczywistości kończy się na nauce rozpoznawania nominałów monet i banknotów oraz wykonywaniu podstawowych operacji matematycznych na nich. Brakuje bardzo ważnego aspektu wychowawczego. Skąd tak naprawdę biorą się pieniądze? Dzieci uważają, że z bankomatu w ścianie. Nie wiążą pochodzenia pieniędzy z pracą, a tym samym nie rozumieją, że trzeba na nie zapracować. Im wcześniej zaczniemy im to uświadamiać, tym lepiej przygotujemy je do właściwego pełnienia roli przyszłego pracownika, męża/ żony, ojca/matki, obywatela. – mówi Anna Surmacz, pedagog.

[1] Raport konsorcjum Pracownia Badań i Innowacji Społecznych Stocznia i Grupa IQS na zlecenie NBP,2014.

[2] A. Trzcińska: Socjalizacja ekonomiczna i cechy indywidualne jako determinanty postaw oraz zachowań oszczędnościowych młodzieży (Rozprawa doktorska). Warszawa: Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, 2012.

https://www.bankmillennium.pl/o-banku/fundacja/wydarzenia/elementarz-finansowy

Współpraca

Szanowni Państwo,
Pragniemy zainteresować Państwa ofertą Fundacji VERBA z obszaru CSR dopasowaną do Państwa potrzeb oraz specyfiki działalności. Bazując na kompetencjach Fundacji oferujemy:

  • Opracowanie kompleksowego programu edukacyjnego dla wskazanej grupy docelowej.
  • Przeprowadzenie warsztatów edukacyjnych dla przedszkoli pod patronatem Państwa organizacji we wskazanych przez Państwa placówkach i miastach.
  • Przeprowadzenie warsztatów dla dzieci pracowników Państwa organizacji w ramach wolontariatu pracowniczego.
  • Dystrybucję materiałów edukacyjnych zgodnie z Państwa wytycznymi.
  • Wsparcie realizowanego przez Fundację VERBA ogólnopolskiego programu warsztatów edukacyjnych wraz z innymi sponsorami.
  • Realizację projektu edukacyjnego według Państwa wytycznych (tematyka, obszar, materiały, beneficjanci, etc.) w oparciu o zasoby i doświadczenie Fundacji VERBA;

Powyższy katalog to przykładowe propozycje, które Fundacja VERBA z przyjemnością zrealizuje w sposób dopasowany do Państwa potrzeb.
Do korzyści płynących ze współpracy należą przede wszystkim:
wzmacnianie wizerunku organizacji, wzmocnienie relacji z otoczeniem,
pozapłacowe benefity dla pracowników (w przypadku warsztatów realizowanych w placówkach zgłaszanych przez rodziców-pracowników),
promowanie idei i wartości, którymi kierują się organizacje w swoich działaniach,
budowanie relacji z beneficjentami projektów przy zachowaniu efektywności kosztowej działań,
współpraca z  rzetelnym partnerem posiadającym doświadczenie i zaplecze do realizacji projektów  w obszarze CSR i wiele innych.

Zapraszamy do kontaktu!